عمل جراحی بینی بسته مزایا، معایب و هزینه آن در مقایسه با روش باز

عمل بینی بسته

این روزها، عمل بینی، طرفداران زیادی دارد. بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند تا به جای کنار آمدن با نازیبایی و نقایص ظاهری، آن‌ها را برطرف نمایند. از آن‌جا که بینی یک عضو بسیار تأثیرگذار بر روی زیبایی چهره‌ی افراد است، زیبایی و تناسب فرم آن، اهمیت فراوانی دارد.  البته در این بین مشکلات و بیماری‌هایی نیز وجود دارد که درمان آن‌ها تنها از طریق جراحی بینی، امکان‌پذیر است. عمل بینی بسته و عمل بینی باز، دو شکل از انجام جراحی بینی است. به هر حال، افرادی که جراحی بینی را انتخاب می‌کنند، باید با روش‌های عمل بسته بینی و عمل باز بینی آشنایی لازم را داشته باشند. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم تا تمام مواردی که در خصوص جراحی بسته بینی اهمیت دارد را بازگو نماییم.

فهرست مطالب

عمل بسته بینی
عمل بینی بسته

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

چرا باید بینی خود را جراحی کنیم؟

اشتباه نکنید، ‌مخاطب این تیتر، همه‌ی مردم نیستند! منظورمان تنها افرادی است که از مشکلات بینی و نواقص و نازیبایی‌های این اندام رنج می‌برند. این افراد، کاندیدهای اصلی عمل جراحی بینی هستند. چراکه با کمک عمل جراحی بینی، می‌توانند مشکل مربوط به این اندام را برطرف نمایند.

عمل جراحی بینی، برای افرادی که دچار شکستگی و صدمه در این ناحیه شده‌اند، افرادی که با نقایص مادرزادی متولد شده‌اند، افرادی که بینی‌های نامتقارن دارند، افرادی که شکل ظاهری بینی آن‌ها تناسبی با سایر اجزای صورت ندارد و … قابل درمان است. بنابراین این افراد با انتخاب انجام جراحی بینی می‌توانند (در بیش‌تر موارد، برای همیشه) با این مشکلات خداحافظی کنند.

عمل بینی بسته

عمل بسته بینی

همان‌طور که واژه‌ی «بسته» در این روش جراحی نشان می‌دهد، خبری از برش روی بینی وجود ندارد. یعنی عمل جراحی تنها از طریق حفره‌های بینی (سوراخ‌های بینی) انجام می‌شود. به عبارت بهتر، برش‌هایی که در این نوع جراحی لازم است، در داخل بینی اتفاق می‌افتد. و هیچ بخیه و برش خارجی بر روی این عضو دیده نخواهد شد.

عمل بینی بسته

تفاوت عمل بینی بسته و باز

  • در روش عمل بینی بسته، برش به صورت داخلی است. این در حالی است که در روش عمل بینی باز، ناحیه‌ی کلوملا، برش می‌خورد.
  • به علت برش خوردن بینی در جراحی بینی به روش باز، میدان دید جراح و تسلط وی به عضو تحت درمان، بالاتر است. بنابراین به طور پیش فرض و در شرایط مشابه، جراحی بینی به روش باز توصیه می‌شود.
  • عمل بینی بسته،‌ نیاز به مهارت بالای جراح دارد.
  • عمل بینی بسته برای درمان مشکلات محدودتری به کار برده می‌شود.
  • در عمل جراحی بینی به روش باز، می‌توان پیوند غضروفی انجام داد. هم‌چنین مشکلات مربوط به نوک بینی و مشکلاتی که حادتر هستند، فقط از این طریق قابل درمان خواهند بود.
  • مدت زمان جراحی در عمل بینی بسته، کوتاه‌تر از طول زمان جراحی بینی به روش باز است.
  • به دلیل عدم برش خوردن بینی در جراحی بینی بسته، نگرانی از بابت رد زخم و بخیه و اسکار پوست وجود ندارد.
  • تورم بینی بعد از جراحی بسته بینی، کم‌تر است.

بهبودی و دوران نقاهت بیمار در عمل بینی به روش بسته، کوتاه‌تر از روش باز است.

فیلم نحوه عمل بینی بسته

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

ویژگی‌های (مزایا و معایب) عمل بینی بسته

جراحی بسته بینی، مزایا و ویژگی‌هایی دارد که برای پاره‌ای از مشکلات، به عنوان بهترین راه حل، شناخته می‌شود. در لیست زیر، مهم‌ترین مزیت‌های این شیوه‌ی جراحی را بیان کرده‌ایم.

مدت زمان عمل بینی بسته، کوتاه‌تر از عمل بینی به روش باز است.

کلوملای بینی (فاصله‌ی بین دو سوراخ بینی از ناحیه‌ی زیرین) برش نمی‌خورد. در نتیجه حساسیتی برای رد بخیه و اسکار پوست وجود ندارد.

دوران نقاهت کوتاه‌تری به نسبت جراحی باز بینی وجود دارد. ورم در نوک بینی، بسیار اندک بوده و سریع‌تر برطرف می‌شود.

عمل بینی بسته

جراحی بینی بسته انتخاب کنیم یا جراحی بینی به روش باز؟

به عنوان کاندید عمل بینی، ممکن است برایتان این سؤال ایجاد شود که در بین روش‌های جراحی بینی باز و بسته، کدام‌یک بهتر است. البته پاسخ قطعی برای این سؤال وجود ندارد. یعنی برحسب نوع مشکل بینی و شدت آن، ممکن است هر یک از روش‌های عمل بینی بسته یا باز، مناسب‌تر باشد.

توصیه‌ی ما به شما این است که برای این‌که بهترین نتیجه را دریافت کنید، برای انتخاب جراح بینی و کلینیک جراحی، به خوبی وقت بگذارید. هر اندازه که بتوانید تحقیقات اساسی‌تری را در این زمینه انجام دهید، احتمال رضایت‌بخش بودن نتیجه، افزایش پیدا می‌کند. در گام دوم، به توصیه‌ی پزشک جراح خود، اعتماد کنید. یعنی حالا که مطمئن شده‌اید که برترین جراح را برای عمل بینی انتخاب کرده‌اید، به او اعتماد کنید و اجازه دهید تا روش بهتر جراحی را او به شما توصیه کند.

برای برخی از مشکلات، که معمولاً شدت کم‌تری دارند، جراحی بسته بینی توصیه می‌شود. به عنوان مثال، پولیپ بینی را می‌توان با روش عمل بسته بینی درمان کرد. این در حالی است که مشکلات بزرگ‌تر مانند درمان تومورهای دماغ و یا اصلاح بینی‌های گوشتی، با روش جراحی بینی باز انجام می‌شود.

کاندیدای مناسب عمل بینی روش بسته

  • افرادی که پل بینی متقارن دارند.
  • افرادی که ایراد بینی آن‌ها مربوط به نوک بینی نیست.
  • افرادی که ایرادات ظاهری بینی آن‌ها جزئی و کم باشد.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

از کجا بفهمیم مشکل ما با عمل بینی بسته برطرف می‌شود؟

در این مطلب، کاندیدای مناسب جراحی بسته بینی را معرفی کردیم. این‌که بخواهید دقیقاً بفهمید که آیا این عمل برای برطرف ساختن مشکل شما، بهینه است یا خیر،‌ نیاز به بررسی تخصصی‌تر و دقیق‌تری دارد.

برای این منظور باید به پزشک جراح خود مراجعه نموده و در جلسات مشاوره، این موضوع را مطرح نمایید. برحسب شدت مشکل و ویژگی‌های دیگر فیزیکی شما، پزشک جراح می‌تواند توصیه‌ی خود مبنی بر نوع باز یا بسته بودن جراحی را به شما اعلام نماید.

هزینه‌ی عمل بسته بینی

هزینه‌ی جراحی بسته بینی، به عوامل زیادی وابسته است. یعنی نمی‌توانیم یک عدد دقیق برای دریافت خدمات جراحی بینی به روش بسته را اعلام کنیم. اما به طور کلی، چون مشکلات مربوط به بینی‌هایی که با روش بسته جراحی می‌شوند، کم‌تر است؛ نرخ و هزینه‌ی پرداختی برای آن نیز به نسبت روش باز، کم‌تر خواهد بود. در ادامه، لیستی از مواردی که بر روی هزینه‌ی عمل بینی بسته تأثیرگذار است را آورده‌ایم. البته برای داشتن رقم دقیق باید با کلینیک جراحی انتخابی خود، مشورت نمایید.

  • دستمزد پزشک جراح که در بیش‌تر موارد، بر اساس میزان اعتبار و تجربه‌ی پزشک جراح متغیر خواهد بود.
  • نوع بیمه (البته بیشتر بیمه‌ها، هزینه‌های مربوط به جراحی‌های بینی را متقبل نمی‌شوند چراکه این عمل جراحی، در محدوده‌ی جراحی‌های زیبایی است. مگر این‌که ثابت شود که مشکل سلامتی وجود داشته است.)
  • نوع بیمارستان و یا کلینیک ارائه دهنده‌ی خدمات جراحی
  • هزینه‌ی مربوط به خدمات مشاوره (که در بیش‌تر مراکز زیبایی به صورت رایگان به بیماران و متقاضیان جراحی، ارائه می‌شود.)
  • میزان و شدت مشکل بینی
  • شهر و منطقه‌ی جغرافیایی انجام عمل
  • هزینه‌های جانبی عمل اعم از پرداخت حق ویزیت در مراجعات، داروها و موادی که برای مراقبت‌های بعد از عمل باید آماده شوند.
  • هزینه‌ی آزمایش‌ها، عکس و سیتی اسکن که برای قبل از انجام جراحی باید تهیه شوند.

جمع‌بندی

جراحی بینی به روش بسته و یا روش باز، به شما کمک می‌کند تا سلامت و زیبایی بینی را به خود، بازگردانید. بینی یکی از مهم‌ترین اندام‌های صورت است. شما با آن تنفس می‌کنید و از طرفی زیبایی و تناسب آن با سایر اجزای صورتتان، در زیبایی کلی چهره‌ی شما تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین وجود هرگونه مشکل، بیماری و نازیبایی در آن، باید در زمان مناسب، برطرف شود. برای این‌که سن مناسب جراحی را تشخیص دهید، باید با پزشک جراح خود مشورت کنید. به طور معمول، بیش‌تر عمل‌های زیبایی بینی در محدوده‌ی سنی ۱۷-۱۸ سال توصیه می‌شوند.

در جراحی بینی بسته، بدون هیچ‌گونه برش و شکافی، مشکل بینی برطرف خواهد شد. البته منظور برش‌های خارجی است. در این روش، پزشک جراح، تسلط و میدان دید کم‌تری بر روی آناتومی بینی بیمار خواهد داشت. به همیت علت روش جراحی بسته بینی، دشوارتر از روش جراحی باز بینی است.

در این مطلب، کاندیدای مناسب عمل بینی بسته را نام بردیم. هم‌چنین مزایا و معایب این شیوه‌‌ی جراحی را تحت عنوان ویژگی‌های عمل بینی بسته، بیان کردیم. نیز ذکر شد که برای اطلاع از قیمت عمل بسته بینی، باید با کلینیک جراحی انتخابی خود تماس بگیرید. فاکتورها و عواملی که معمولاً در نرخ‌گذاری جراحی بینی تأثیر دارند را در این مطلب بیان کردیم.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا