روش های لیفت بینی گوشتی بدون عوارض و عمل جراحی

لیفت بینی گوشتی

بینی تاثیر بالایی در زیبایی چهره دارد چرا که در مرکزیت صورت واقع شده است و توجه زیادی را به خودش جلب می‌کند. بینی افراد مختلف ظاهر و ویژگی‌های مختلفی دارد. برخی افراد به صورت طبیعی بینی کوچک و خوش فرمی دارند و برخی دیگر اشکالاتی در ظاهر بینی‌شان وجود دارد. یکی از رایج‌ترین مشکلات بینی، گوشتی بودن و حجیم بودن آن است که می‌تواند روی زیبای شما تاثیر منفی داشته باشد. این روزها عمل جراحی بینی و رفع اشکالات ظاهری بینی پیشرفت قابل توجهی داشته و به روش‌های مختلف انجام می‌شود. خوشبختانه روش‌هایی ابداع شده است که بدون نیاز به جراحی قادر است ظاهر بینی شما را اصلاح کرده و اشکالات آن را برطرف کند.

برای اصلاح ظاهر بینی گوشتی باید آن را لیفت کرد که این کار با روش‌های مختلفی مانند لیفت با نخ، لیفت با ژل، لیفت با جراحی یا فیلر انجام می‌شود. در این مقاله جزئیات لیفت بینی گوشتی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

لیفت بینی گوشتی
لیفت بینی گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بینی گوشتی چیست؟

برای اینکه بدانیم روش‌هایی که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم برای چه کسانی کاربرد دارند، اول باید بررسی کنیم که بینی گوشتی چیست و بینی کدام افراد به عنوان بینی گوشتی شناخته می‌شوند. بینی گوشتی به آن دسته از بینی‌هایی گفته می‌شود که در آن میزان گوشت بیشتر از میزان استخوان است. این نوع بینی معمولا پوست ضخیم‌تر و کلفت‌تری داشته و نوک آن پهن است.

معمولا عمل‌ جراحی این بینی‌ها از بینی استخوانی سخت‌تر است و امکان بازگشت آن و دفرمه شدن دوباره بینی هم بیشتر است. همین عوامل و علت‌ها باعث شده‌اند که عمل جراحی بینی گوشتی یک عمل ریسکی باشد. اما روش‌های دیگر مانند لیفت با نخ برای بینی گوشتی کاربرد بیشتری دارند.

لیفت بینی گوشتی

لیفت بینی گوشتی به چه معنا است؟

لیفت کردن بینی گوشتی یک تکنیک اصلاح ظاهر بینی است که عموما بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. به نسبت اینکه مراجع کننده چه روشی را برای اطلاح ظاهر بینی خود انتخاب کرده باشد، ابتدا بینی بی‌حس شده و بعد روش مربوطه روی آن اعمال می‌شود. در این روش سعی می‌شود بدون نیاز به جراحی و باز کردن بینی و یا برش استخوان بینی،مشکلاتی مانند قوز، حجم زیاد بینی، شکستگی یا موارد دیگر را بازسازی کنند.

انواع روش‌های لیفت بینی گوشتی

روش های مختلفی برای لیفت بینی گوشتی وجود دارد در زیر به برخی روش ها اشاره می کنیم:

لیفت بینی با تزریق ژل و فیلر

در این روش مواد پر کننده و حجم دهنده به بینی تزریق می‌شود تا شکل و فرم بینی بهتر شده و جاهای خالی  نقوص آن برطرف شوند و بینی سطح صاف و یکدستی پیدا کند. تزریق بینی با دو نوع فیلر موقت و دائم انجام می‌شود.

لیفت بینی گوشتی با نخ

رایج‌ترین راهکار لیفت بینی، روش لیفت با نخ است که در آن از نخ‌های مخصوص استفاده شده و چند رشته نخ قابل جذب به شکل زیرپوستی روی بینی جاسازی شده و بینی به وسیله آن‌ها کشیده شده و به بالا لیفت می شود. این کار معمولا در 5 تا 6 مرحله انجام می‌شود و هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد. البته از این روش برای هر بینی نمی‌توان استفاده کرد. این نخ‌ها معمولا بعد از 2 سال جذب پوست شده و نیاز به تمدید دارند.

لیفت بینی با لیزر

لیزر تنها می‌تواند ظاهر پوست بینی را تغییر دهد و برای همین نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت. هر چند برخی از افراد می‌توانند بینی گوشتی خود را به وسیله لیزر لیفت کنند.

لیفت بینی گوشتی

 لیفت بینی چه مزایایی نسبت به جراحی دارد؟

قیمت مناسب‌تر: این روش معمولا نسبت به جراحی هزینه بسیار کمتری دارد. کسانی که به خاطر هزینه بالا به جراحی بینی فکر نمی‌کنند، روش‌های دیگر مانند لیفت با نخ را انتخاب می‌کنند.

بدون نیاز به جراحی و بیهوشی: لیفت بینی معمولا تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد. در نتیجه ریسک‌های بیهوشی و عوارض بعد از بیهوشی هم شامل حال این افراد نمی‌شود.همچین دوره نقاهت در این روش‌ها به خاطر نداشتن بیهوشی بسیار کمتر است.

نداشتن محدودیت سنی: با اینکه جراحی را معمولا تا بعد از تمام شدن سن رشد انجام نمی‌دهند اما روش‌هایی مانند لیفت با نخ محدودیت سنی نداشته و شما می‌توانید در هر سن و سالی آن را انجام دهید.

عوارض جانبی کمتر: معمولا جراحی بینی و استفاده از داروهای بیهوشی عوارضی هم به همراه دارند. درحالی که روش‌های بدون جراحی که برای لیفت بینی استفاه می‌شوند، عوارض چشمگیری ندارند و تنها ممکن است مواردی مانند التهاب چند روزه بینی دامن‌گیر شما شود.

در بعضی از موارد هم ممکن است یک زخم کوچک بعد از لیفت ایجاد شود که به مرور زمان خوب می‌شود. حتی اگر شما برای لیفت بینی از جراحی هم استفاه کنید، عوارض جانبی و دوره نقاهت این جراحی از جراحی بینی کمتر و جزئی‌تر است. چرا که این روش معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

لیفت بینی گوشتی دائمی

لیفت بینی گوشتی دائمی یک روش جراحی تجمیعی است که برای اصلاح شکل و ظاهر بینی استفاده می‌شود. در این روش، جراح با استفاده از برش‌ها و جداسازی بافت‌های گوشتی بینی، آن‌ها را بازسازی و تغییر شکل می‌دهد. در نهایت، بافت‌های بینی جایگزین و تثبیت می‌شوند تا به بینی شکل جدیدی بدهند که ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد. این روش معمولاً برای حل مشکلاتی مانند تنگی نفس، برجستگی‌ها، انحراف بینی و ترمیم صدمات استفاده می‌شود. عمل لیفت دماغ گوشتی دائمی یک راه موثر برای بهبود ظاهر بینی و بهبود عملکرد تنفسی می‌باشد.

نمونه عمل بینی مرکز اسکن سه بعدی راوانا

لیفت بینی گوشتی
لیفت بینی گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

لیفت بینی چه معایبی دارد؟

تا اینجا درخصوص مزیت‌های لیفت بینی صحیت کردیم اما آیا این کار عوارضی هم دارد؟ به نسبت اینکه کدام روش را برای لیفت بینی انتخاب کنید، عوارض آن هم متفاوت خواهد بود. در لیفت بینی با جراحی معمولا بعد از جراحی اطراف چشم دچار کبودی و تورم می‌شود اما این عارضه یکی دو روز بیشتر دوام نخواهد داشت.

به جز آن بعد از تمام شدن تاثیر داروی بیهوشی تازه متوجه درد و فشار در ناحیه بینی خود خواهید شد. همچنین در این روش احتمال دارد که تا چند ماه بینی شما دچار تورم باشد. این تورم در نهایت باید تا 6 ماه بعد از عمل مرتفع شود.

در برخی از موارد ممکن است نتایج عمل بینی آنقدرها هم رضایت بخش نباشد و بینی شما ظاهر نامتقارنی پیدا کند. البته در صورتی که به یک پزشک باتجربه و معتبر مراجعه کنید، این اتفاق دامن گیر شما نخواهد شد. در صورتی که این اتفاق برای شما بیفتد، با عوض کردن پزشک می‌توانید روش های اصلاحی را امتحان کنید.

به جز موارد فوق عوارض دیگر لیفت بینی عمومی بوده و خیلی زود برطرف می‌شوند. این عوارض شامل احساس درد، بی‌حسی، کبودی و جای زخم روی بینی است.

لیفت بینی گوشتی

چند توصیه قبل از لیفت بینی

قبل از انجام لیفت بینی چند نکته وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا عوارض کمتر شده و نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید، ماندگارتر شود. توجه کنید که موارد عمومی هستند پس برای اطلاع از نکات جزئی‌تر و کلیدی‌تر به توصیه‌های پزشک‌تان هم توجه کنید.

حداقل دو هفته پیش از لیفت، سیگار و قلیان را کنار بگذارید. استفاه از دخانیات اکسیژن رسانی به مغز را مختل کرده و باعث می‌شود که دوره نقاهت در شما طولانی‌تر شود.

اگر داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما در خصوص آن به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق کننده خون را متوقف کنید. اگر امکان این کار وجود ندارد، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

در صورتی که پزشک در جلسات اولیه دارویی برای شما در نظر گرفته‌است، تمام آن‌ها را استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از لیفت بینی

اگر لیفت بینی را با جراحی انجام دادید بهتر است تا یک هفته اسپلینت را روی بینی خود نگه داری کنید.

از کمپرس سرد روی بینی استفاده کنید و این کار را 6 تا 8 نوبت در روز و هر بار برای 15 دقیقه انجام دهید.

تا چند روز بعد از لیفت در زمان خوابیدن سرتان را بالاتر از حد معمول قرار دهید.

مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را ترک کنید. در صورتی که امکان این کار برای شما وجود ندارد، با پزشک‌تان در این مورد صبت کنید

تا مدتی فعالیت‌های ورزشی را متوقف کنید.

از انجام ورزش‌های سنگین و ورزش‌هایی که امکان آسیب دیدن بینی شما در آن وجود دارد، خودداری کنید.

رژیم غذایی‌تان را به نسبت توصیه‌های پپزشک تنظیم کنید.

تا چند روز از نور مستقیم خورشید و گرد و غبار دوری کنید.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

عکس لیفت بینی گوشتی

لیفت بینی گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا